Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Manga lalala

2009.03.11. 17:30 | ZsiNor | 3 komment

Kedves olvasóm!

Korábban szóltam az animékről, s mellékesen megemlítettem a mangákat is. Emlékszel még rá? Kiskorodban te milyen képregényeket szerettél olvasni? Tudom, van pár olvasóm, kinek a fiatalkorában nem voltak még ilyenek vagy nagyon elvétve csak, s később valahogy annyira nem is vonzotta őket.

A mai nap folyamán párocskámnak kedveskedtem egy ritka manga fordításával, amit vajmi kevesen ismernek, értékelnek. Ő nagyon odavan érte, így reméltem, örülni fog neki. Bejött. 2 órán át fordítottam a 27 oldalas epizódot, ami teljes siker volt. Boldogan konstantáltam, h nem csak örült neki, de teljesen elégedett volt a munkámmal. Mindenkinek jólesik az elismerés.

Arra gondoltam, jó lenne ezt csinálni mellékesnek, hisz a munkám mellett simán van időm akár naponta 2 részt is lefordítani. Bevallom, örömmel csináltam, s nem csak azért, mert ezzel a páromnak kedveskedek, de lefoglalt, s élveztem, ahogy a képekből töröltem az eredeti szöveget, s helyettesítettem az újakkal. Mi több, a hátterekbe illesztett anyagot is ki tudtam oly módon cserélni, hogy nem látszott meg a modifikáció. Jó lenne ezzel is egy kevés pénzt keresni, de vajon találnék-e kiadót, akinek dolgozhatnék? Az ilyen mangák általában 140-250 oldalasak (5-10x annyi, mint amit 2 óra alatt csináltam), s darabjuk 1500-2000Ft. Ebből is meg lehet élni? Elnézve, hányan jelentek meg egy apró kiárusításon december 13-án a Lurdyban, nos nem lepődnék meg, ha beindulna az üzlet. Ezzel kapcsolatban várom a pro és kontra nézeteket kommentekben. :D

Akárhogy is elvoltam ezzel a mai nap folyamán, így estére mindig rámtőr a fáradtság, de a munkaidőmből még van. Soká érek csak haza, s holnap reggel kezdődik a mókuskerék előlről. Szerencsés vagyok, h csak 4 napot dolgozom egy héten, bár ez a jelenlegi fizetésemen meg is látszik. Ezt a témát most inkább kerülöm, mert nem hogy egy egész postnyit tudnék belőle írni, de egy rövidebb regényt is. Ha már itt vagyunk, rettenetesen idegesít, mikor valaki olvas valahol 2 cikket, s úgy gondolja, ő már teljesen otthonosan mozog egy témában. Nem ide illik ez a mondat, tisztában vagyok vele, ám biztosan a mangák ellen is volna, ki felszólna, viszont itt most nem a képregény a kérdés, hanem egy másik kereseti lehetőség, amit én még örömmel is csinálnék. Ismer valaki egy jó kiadót, aki eme lehetőségbe befektetne? :D

Áve!

U.I.: Tudom, h nem a legjobb oldalt választottam, de az eredeti szöveget dolgoztam fel, az eredeti elhelyezésekkel, megoldásokkal. Nekem is kicsit fura, de miért tennék ide abszolút sablonos képet? ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr47996271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorthenas 2009.03.11. 19:09:23

Üdv, itt újra a Dorten papa löki a sódert!

Akik még nem tudták, azoknak újdonság, Neked bro már említettem, hogy igen közeli kapcsolatba kerültem a Tuan kiadóval, hála legnagyobb hobbimnak, a szerepjátéknak. Nos ennek a kiadónak van egy könyvesboltja, melyet rettentő fantáziadúsan "A könyvesbolt" névre kereszteltek. Noh, lényeg a lényeg, hogy ebben a boltban kb. 2 sorban roskad a polc a mangáktól.

Egyetlen szavadba kerül kedves ZsiNor és már meg is érdeklődöm, hogy nyitottak e ilyesmire, mint amit te itt felvázoltál. Ha nyitottak, akkor meg tudom, hogy kiknél kell elsuttogni a megfelelő szavakat! (Azért merem felajánlani ezt a lehetőséget, mert nekem is ők segítenek, hogy egy réges régi novellám regénnyé nője ki magát, mely aztán meg is jelenhet :$)

A post első kérdésére a válaszom:
Annak idején nálam 2 favorit volt képregényeket illetőleg: Pókember és TNT. Természetesen ezek mellett még sokat nyálaztam pl.: Superman, Batman, Transformers, Marvel képregények. Akkoriban persze mit sem tudtam arról, hogy mi is a manga ;)
Nem mondhatnám, hogy hatalmas manga fan lennék, elég nagyok az elvárásaim felé, így nem sok van ami tetszik, de azért van.

Nimlot 2009.03.11. 21:11:53

Én most sem olvasok mangát (ez valszeg meg fog változni). De a fordítás mellett engem a szinkronszínészet is nagyon érdekel :)
Annó odavoltam a narancssárga macskáért, és bevallom még ma is elveszem a Metro újságot hogy meglessem azt a 3 képkockát

PraetoriaN 2009.03.12. 13:15:17

Nekem a manga kimaradt idáig az életemből, valszeg ez így is marad. Anime téren is elég óvatosan bánok a dologgal. :P

Node képregény szerintem minden gyerek életében volt, nekem a teljes Transformers sorozat piheg valahol. :D Egyik száma kicsit explúzív lett sajna, mert még oviban egy kisebbségi csoporttársam (vagy mi a jó szó arra akivel oviba jártál együtt?) "kölcsönvette" a egyik darabot több mint egy hétre, és bár sikerült "oda hatnom" hogy visszaadja, pár helyen mondjuk úgy beleszínezett a dologba... De attól még megvan :D
süti beállítások módosítása