Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Racionális stressz

2009.05.19. 08:32 | ZsiNor | 6 komment

Kedves olvasóm!

Ha nem bírod a vulgáris szavakat, szerintem most lapozd át ezt a postot, mert ömlesztve küldök el melegebb éghajlatra kismillió embert!

Eme postom kicsit el fog térni a tőlem megszokottoktól, nem csak a vulgáris szavak miatt, hanem mert messze nem egy téma lesz itt beömlesztve.

Kezdhetném az emberi viselkedéssel, illetve nézeteimmel, miért is rémes hely, amit teremtett az emberiség magának - nem véletlen nem írtam, hogy teremtettük, mert igenis vannak emberek, akiknek ehhez semmi köze nincs... még. Reggel amikor menetrendet néztem magamnak, hogy be tudjak érni dolgozni, azon kaptam magam, hogy egy furcsa kis téglalap heccel a szegedi gyors mellett. Vonatinfo. Megörültem, hiszen ezt már régóta vártam, mióta beharangozták, hogy lesz. Nem más, mint a vonat aktuális pozícióját jelző oldal. Kiírja, mennyit késik a vonat, éppen mi a státusza, stb. Egyszerű és ronda oldal (amilyet én szoktam csinálni) viszont nem kicsit hatásos. Számolhat vele az ember, hogy eléri még vagy sem. Ez az olyan lustáknak, mint én teljesen jó dolog... Igenám, de a vonat abszolút zsúfolásig tele. Mire beértem ma reggel dolgozni, jobban folyt rólam a tömegközlekedés okából a víz, mint tekeréstől. Csapzottan, ázottan értem be még időben. Mindenhol fülledt a levegő, s egymásra oda nem figyelve tapossák a népek mindenki sarkát. A vonaton kintrekedtem a peronon, ahol rajtam kívűl még két másik pasi is erőlködve próbált talpon maradni, de benézve a kocsi "termébe" a látvány kiakasztó volt. Az összes ablak zárva. Milyen lehetett odabent a klíma? Belegondolni is rossz. A metró dettó ugyanez, míg a 103-as buszon ugyan az ablak nyitása már lehetséges volt, s így máris élvezhetőbb volt az utazás - leszámítva a budapesti szmog okozta fulladásos kellemetlenséget. Ha ez még nem volt elég, egy 40 év körüli nanyóca folyamatosan próbált rám felkenődni, mint társadalmunk oszlopos tagjára, hogy megkapaszkodjon a fiatalság erejében. Kösz bazdmeg! Amikor már 2 tucatjára csapódott a táskája a vádlimhoz, kibukott belőlem a neméppenjókedvesember. Megrökönyödve figyelte, ahogy 120 kiló vaskosság fordul felé, s gyengéden közli, hogy ha nem tér észhez, először a csomagját baszom ki a nyitott ablakon. Észhez tért, egyből más helyet keresett a buszon. Hála Istennek.

Beérek dolgozni, s az ablakom előtt felhúzott álványon a munkások már javában húzzák az igát. Elkészülni kb 2 és fél év múlva fognak (ez komoly), de a szakmunkások anyázása felülmúlhatatlan élmény kora reggel, mikor az ember próbálja összeszedni a gondolatait. Ez megy immáron kb egy éve. Finoman szólva is a fasz kivan vele. Tegnap hazaértem este háromnegyed hétre, s letettem seggem a gépem elé, mondván, kicsit kipihenem magam, mivel tegnap volt mit csinálni. Erre mi történik? A szomszéd az ablakom alatt túráztatja a motorját, majd elkezdi babrálni a benzines fűnyíróját (amivel a fele annyi kertjét 2x annyi idő alatt csapja le, mint mi a villanymotorossal), ha ennyi nem lenne elég, utána még a kocsit tisztítja kézi porszívóval, miközben az egyik kislánya a dudát nyomja izomból. Az ajtóm kinyílt, úgy basztam be az ablakot.

Hogy stresszes vagyok? Nem csoda. Minek köszönhetem? A kilátástalan munkahelyemnek, ahol a fizetésem nem hogy nem tartja értékét, de folyamatosan csökken? Ettől a hónaptól is bukok havi 5-6 ezret. Nem sok? Nem a ferde faszt nem. Amikor alig élsz meg abból, amit keresel, ez nem sok? A kurva anyját az államnak. Igen, neki, mert nem csak a munkavállalók, de a munkáltatók életét is sanyargatja. Mi a kurva Isten lova faszáért kell nekünk az állam miatt szopnunk? Most én vagyok a hibás, mert ide születtem? Én vagyok az államért vagy az van értünk? Mi tartsuk el azt, ami elvileg azért van, hogy mi legyünk? Milyen jogon szabnak ki ránk további adókat? Aki megdolgozott a házáért, s végre magáénak tudhatja, annak most továbbra is fizetnie kell "bérleti díjjat"?

És igen, betelt a pohár a párommal is. Amikor összejöttünk, tudtam, hogy egocentrikus. Ez nem volt előttem titok, tisztában voltam vele, de azt hittem, egy kapcsolat arról szól, hogy odafigyelünk egymásra, még akkor is, ha az egonk messze túlszárnyalja a másikét. Szeretek foglalkozni a párommal, ez nem csak ebben a kapcsolatban van így, de igenis elvárom a másiktól, ha gondom van, észrevegye - hisz nem leplezem ezt sem, mint semmi mást sem. Nem, nem számít, hogy 2 hónapja csak egy megveszekedett kisegérrel vagyok, aki annyira el van foglalva a saját dolgaival, hogy észre sem veszi, mit tesz meg a másik érte. Úgy néz ki, túlságosan elkényeztettem. Hisztis vagyok vagy csak racionálisan dühös? Ez a stressz, mikor az ember indulatai jobban felhergelik a negatív gondolatokat, s hagyják, hadd csapódjanak ki. Teljesen megértem Nimlottot, mikor kiakadt Enjire, az mennyire le se tojta a fejét. Én is így jártam, ez van. A különbség az, hogy én nem hagyom ennyiben. Igenis kiállok magamért, s tenni fogok érte, hogy a másik kurva gyorsan térjen észhez. Először van, hogy Tifára igenis mérges vagyok, de nem a mániái miatt, hanem mert elhanyagolta a kapcsolatunkat, elhanyagolt engem. Lehet szakítani, persze, ez benne van. Akkor tegye meg, de ez nem állapot, s igenis ideje szembesíteni a másikat ezzel.

Senkinek nincs jó kedve ebben az országban. Az anyagi helyzetünk romlik, s azt kell mondjam, az alapvető dolgokra egyre kevesebb pénz van. Kifulladtunk, elfáradtunk, elveszett belőlünk az irány előre. Stagnálunk jobbhíjján egy helyben, mások lecsúsznak. Sajnos meg tudom érteni őket. Sehova nem vezet az irányunk. Elég volt. Olyan szinten besokaltam a világtól most, csalódunk az emberekben, nem várhatunk el egy kurva "bocs"-ot senkitől, s taposunk egymáson. Rühellek tömegben lenni, mert annyira hiányzik az emberekből a másikra való odafigyelés, hogy csak na! Milyen jogon taposunk egymáson, basszátok meg?

Áve!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr91130946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PraetoriaN 2009.05.19. 18:52:14

Hát, most erre mit mondhatnék...

BKVn való utazást senkinek nem kell bemutatnom szerintem, de tudom javasolni hogy csináld azt amit postodban írtál. Nagy darab vagy, használd ki. Én utóljára ma küldtem el a picsába egy csajt. Tömve volt a cucc, mert kell a fájás, ahogy te is mondtad, 30 fokban csukott ablakos tömött BKV a legjobb.Állok a magam kis helyén, erre egy ilyen kb korombeli csaj így odafurakodott (köztem és az előttem álló fazon közt volt egy olyan15-20 centinyi hely, azt gyorsan meg kellett szüntetnie, tudjátok). Nemtudom, én úgy vagyok vele hogy tömött BKVn igyekszek nem mocorogni, mert csak úgy per hecc nem akarom senkinek a szemét kinyomni, vagy a veséjét leverni (max ha megérdemli), de ez a csaj izgett mozgott, minitükörben nézegette magát, telefonját basztatta, valamint percenként körbenézett olyan 270 fokban... Ennek eredménye hogy a haja rendszeresen az arcomba csapott, valamint a retiküljével 2x herén vágott... Ezzel még annyira nagy gond nem is lett volna, ehhez hozzá lehet szokni így 23 év Pesten élés után, de hogy 1,5 megállóval később még beszólt nekem hogy ne taperoljam, az sok volt. Nemkicsit elküldtem anyjába ^^
De mindazonáltal kb 2 éve meguntam a finomkodást, lévén rajtam kívül senki nem finomkodik BKVn, megyek mint a tank, aki megborul az gyúrjon egy kicsit, leszarom.

Munka dolog... Erre két dolgot tudnék mondani, az egyiket csak megemlítem, lévén ha 5x nem beszéltük át akkor egyszer se... Sz'al egyrészt örülj hogy egyáltalán akármilyen van... Másrészt meg, nem akarok politikai vitát indítani, de egyszerűen mást nem tudok a mostani helyzetre reagálni, csak azt hogy nem én szavaztam a bal oldalra...

És végezetül - már második postodban említed meg hogy valamiért berágtál Tifára, de a konkrétumot se itt nem írod le, se MSNen nem voltál hajlandó megválaszolni... Tudom hogy ez a te blogod, ha úgy akarod akkor teleírhatod azzal is hogy "kurva anyátok", de akkoris úgy gondolom, hogy senki se szereti ha tesznek egy olyan megjegyzést, ami felkelti az érdeklődését valami kapcsán, aztán azt a valamit meg utána nem hajlandóak elmondani. :P

Pásos.

Dorthenas 2009.05.20. 14:11:01

Nem tudom gyerekek, de nekem többé kevésbé sikerül, hogy csak mosolygok a sok nyomorék önző tetűládán amikor tömegközlekedek. BKV, idegbaj, kocsival, idegbaj - mesterséges dugókat akarnak kialakítani a belvárosban, hogy minél kevesebb ember közlekedjen autóval...gáz? - akkor meg mi a szarnak basszam el a napomat azzal, hogy a közlekedés miatt rágom magam? Csávó vagyok megoldom. Elhelyezkedek ahogy tudok, és onnantól legyél nagyobb ha arrébb akarsz rakni játékot játszunk. Stírölöm a szebbnél szebb lányokat, a kívánatosabbnál kívánatosabb ciciket/popsikat. Mindig meg kell találni a szépet és ha egy ilyen pont hozzám dörgölőzik... hát istenem :D

Meló-idegbaj. Ez már más tészta, ezt lényegesen nehezebb kezelni, mostanában nekem is.

Politika... Te választottad, én választottam, mi akrtuk, ti akartátok. Annyira értelmetlen ez az egész. Ami volt befuccsolt, nem nyert. Biztos nem véletlenül húztak le 7 évet. Válságkezelő szakértői kormány... legyen, bár eddig semmi szakértőit nem láttam tőle, sem válságkezelőit. Bár az is igaz, hogy ha lekerülsz a legaljára egy veremnek, akkor onnan már csak felfele vezet út, csak nehogy akkorát essünk, hogy abba beledöglünk. Jövőre itt a lehetőség az ország népe előtt, hogy egy új csapatba helyezze a bizalmát (már ha van még egyáltalán), de nagyon nagy összegben mernék fogadni, hogy a mediterrán gyümölcsösök sem lesznek jobbak. Az, hogy szar a helyzet abban az a vigasztaló, hogy a szarból új élet fakadhat....

Dorthenas 2009.05.20. 14:13:04

Prae!

Kimaradt az előbb, hogy ha akarja úgyis elmondja, mi a gáz, valószínűleg nem akar róla beszélni, viszont kikívánkozott belőle, hogy nem annyira fincsi most a torta, mint máskor. Ne legyél kíváncsibb a kelleténél, mert úgy jársz mint én és egy év alatt kihullik a hajad :D

Apropó új elmélet a kopaszodásomra:

"Biztos sugárfertőzést kaptál, csak legyőzted." :D

PraetoriaN 2009.05.20. 15:12:19

Dorten, se hülye se elvakult nem vagyok, egy szóval se állítottam hogy úgy gondolom, bármelyik jobb oldali párt 4 év alatt kánaánt csinálna nekünk ide (mondjuk megcsinálhatják, csak akkor olyan adósságokba verik magukat még saját magu(n)k(k)al szemben is, hogy a 2. 4 év végére mélyebbre húznák az országot mint ahonnan a kánaánt előtt volt), de mondjuk az ország helyzetének lerontása, valamint a cigány bűnözés búrjánztatása - és ehhez szervesen, elhagyhatatlanul kapcsolódóan, rasszizmus drasztikus növelése - eléggé speciálisan a szocializmus + szabad liberalizmus specialitása.
De részemről tényleg ennyi volt a politizálás... Ez a téma tipikusan az a dolog amin a legjobb barátok is össze tudnak 10 perc alatt úgy veszni, hogy végérvényesen elküldik egymást anyjukba, azt meg nem szeretném, szóval,

Pásos. :D

Dorthenas 2009.05.20. 22:21:26

Szerintem azok a barátok, akik a politika miatt 10 perc alatt össze tudnak veszni úgy hogy egymást elküldik a másik anyjába, azok nem voltak barátok. Sajnos az a baj, hogy az emberek általában nem érvekkel akarnak beszélgetni a politikáról, hanem a fene nagy szívvel meg ellenszenvvel meg fröcsögős acsargással viseltetnek az ellenfél felé. Pedig mindegyik követ és fog is hibákat elkövetni. Nem acsarkodni váltani kell. Aki meg nem tud békésen beszélgetni a politikáról, az ne is beszéljen róla egyáltalán.

UFF!

Nimlot 2009.05.21. 01:47:20

NAh szóval... BKV: kis ember vagyok fentiekkel ellentétben uh könnyebben elférek :D . Talán nem utaztam annyit BKV-n hogy ennyire utáljam, de én próbálok mindig előzékeny lenni és figyelek ki mikor merre akar menni. Tény h a zsúfolt járatokon meg nincs mese, tűrni kell. Vannak idegesítő alakok, de hol nincsenek.. vonaton pl amikor folyamat veri az ütemet a háttámládon a gyerek és már vérben úszik az agyad... azt hiszem még megfordulni is lusta vagyok, de egyszerűen nem akarom a szavaimat pazarolni az ilyenekre.
Munkahelyről semmit nem tudok mondani :P
Politika... volt, van, és még lesz is egy jó darabig. Nincs benne sok pozitívum, és igen könnyű összeveszni a vitákban. Nem értek annyira hozzá és valszeg nem is fogok, h érdembeli hozzászólást ejtsek.
A lányok.... szerintem erről még beszélni fogunk a SÜNön ha SÜN, de szvsz most legyél türelmes. Enjivel meg nem beszéltem meg semmit, nem vártam/várhattam el semmit mert ki vagyok én neki. Csak nem egészen ezt vártam :)
Meg kell találni minden napban azt a kis plusszot amiért érdemes várni a holnapot ^^
süti beállítások módosítása