Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Elballagott a kis Tifa

2009.05.04. 07:29 | ZsiNor | 3 komment

Kedves olvasóm!

Tudom, rég nem írtam, de mostanság valahogy mindenki tűkön űlt. Rettegnek a 12-es diákok, apróra húzzák össze magukat, hogy ne nagyon legyenek feltűnőek, pedig itt az alkalom, hogy megmutassák magukat. Megváltozott a pontrendszer, teljesen mások a felvételi körülmények, más lett az érettségi rendszer, mint anno pár éve. Én már sehogy nem tudom követni, hogy is megy ez most. A felvételi pontok a vizsgák eredményeitől számítanak százalékban, ami így talán még átláthatatlanabbá avanzsálja az egészet, hiszen 2 szintes maga az érettségi is. Jó, hogy itt nem vezették még be a főiskolai informatikai rendszert is, hogy úgy vedd fel vizsgáidat. Fognak még azzal is sz*pni az ifjú titánok nyáron, mikor nem fogadják meg a tanácsokat, hogy mindent minnél előbb vegyenek fel, mert elhappolják a tapasztaltabbak az érdekesebb órákat, illetve a jobb időpontokat.

Magyar, matematika, történelem, nyelv. Szép lista egy hétre. 4 nap, 4 nap öröm. És a jövő héten a választott tantárgy. Nem tudom, ki hogy van vele, én kíváncsi vagyok milyen feladatokat kapnak a nebulók eme jeles napon.

Az éjszaka azon gondolkodtam, milyen félember is vagyok én magam, hisz a logikai készségemen felűl vajmi kevés tantárgyban vagyok otthonos. Esz jószerint a magam edukáltság ellenes gondolkodásomnak köszönhető. Valahogy nem lelkesedem a lexikális oktatási irányok iránt. Végigkövettem Dorten tanulmányait, s anno az exemét is. Mi mindent tanultak, s mely keveset tudnak majd az életben ebből hasznosítani! 16 év tanulmány mögöttük, s ebből mily keveset alkalmaznak majd! Pedig egyikük iskolája sem éppen az utolsó! Bevallom, Tifa iskolája is tetszett nekem, de én biztos nem bírtam volna jól. Enjivel pont erről beszélgettünk... Vagy az más Saca volt? Szombat reggel elég lassan fogott az agyam, mert mindenem volt, csak dolgom nem. Tifa elballagott, s vele együtt az egész évfolyama. Sok fellelkesült, boldog arc, hogy ezt is túlélték, de mindenki tekintetében látszott a mostani héttől való rettegés. Mintha maguk dugnák kobakjukat a guillotine pengéje alá. Mi máshogy élnénk ezt meg? Nem félnénk a vizsgafeladatoktól? Vigyorogva mennénk be, s vajon ugyanaz a kaján mosoly lenne arcunkon kifele menet?

Elképeszt, milyen stresszt tud az ilyesmi alkotni! Rég nem volt már ilyenben részem. Talán túl magabiztos vagyok az életemben, hisz kevés olyan helyzetet tudok felsorolni, mikor ne találnám már fel magam valamilyen módon.

Minden esetre nagyon sok sikert kívánok a ma érettségiző társaságnak!

Az erő és az ész legyen veletek!

Áve!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr781101560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorthenas 2009.05.05. 00:24:54

Tifának és kedves társainak gratula a ballagáshoz és egy nagy kalappal az érettségihez.

Az érettségi meg az egész felvételi rendszer... érdemes megszámolni, hogy az utóbbi 4-6 évben mennyiszer is változtattak rajta!

ZsiNor és az ő edukáció ellenessége... Egek mennyit beszélgettünk már erről. Azt hiszem most nem is kezdek bele, mert egy saját blogot nyithatnék róla. Egy mondat: Végigtanultam 19 évet és rengeteg olyan dolgot elsajátíttattak velem amit soha nem fogok használni, de MOST itt vagyok, jó a munkám és megérte.

Sajnos én nem tudok beszállni a rettegve érettségizők táborába és sztorim is csak egy van az érettségivel kapcsolatban, de nekem nem volt stressz, nem volt rettegés. Bementem és megcsináltam és mind a 22 akik eljutottunk odáig ugyanezt tették. Az iskola legrosszabb osztálya produkált egy 3,8as átlagot ezen a megmérettetésen, amivel lepipáltunk mindenkit. Miért? Mert jó volt a csapatjáték. Nem kellett mindenkinek mindent megtanulnia. Megvolt mindenre az vagy azok akik kenték/vágták és elmagyarázták úgy a többieknek, hogy abból megéltek, és ez a humánra is igaz volt :D

Úgyhogy fel a fejjel minden ifjú titánnak. 4 évig hallgattad ezeket a dolgokat, olyan nincs, hogy ne tudnál valamit mondani bármiről. És a végeredményen meg ne parázz, mert akkor tuti bukó. Add ki magadból a maximumot és akkor még a gyengébb teljesítmény esetén sincs szégyenkezni valód!

Tifa-chan 2009.05.05. 13:52:56

Már lement két nap az érettségiből, és valahogy úgy érzem, hogy nem is annyira vészes dolog. Eddig elég jól haladok, de remélem, nem bízom el magam túlságosan. Köszönöm minden kedves embernek, aki ma délelőtt gondolt rám! Miattatok lett ilyen jó a matekom^^

Nimlot 2009.05.06. 00:23:14

Örülök, h érettségi mellett marad lelkierőd a blogba is belenézni^^ Ja és kitartás!

Ps.: Zsinor: Mocsok vagy... de azért szeretlek :)
süti beállítások módosítása