Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Logikai készség

2009.04.08. 20:55 | ZsiNor | 9 komment

Kedves olvasóm!

Szeretsz feladatokat megoldani? Azt mondják a boldogság forrása a minannapi küzdelem. Nem a békesség, nem az üresség vagy a szürke élet, hanem a küzdelem. Sokszor érezzük úgy az életünk során, hogy elég volt, állj, nem bírom tovább. Szerintem nincs ember a földön, ki nem játszott volna el a gondolattal, hogy kiszáll saját magából, s egy új testben, egy új lélekkel éljen. Értsd úgy, ne akartunk volna mások lenni. Persze, ez hiba, hiszen ne mi lennénk, s mások bajait kellene a nyakunkba venni. Nincs olyan szuperhős vagy mesebeli figura, kinek ne lennének gondjai. A tökéletes világ csak egy ábránd, s lássuk be, mint már 100x elmondtuk, a tökéletesség unalmas is lenne. Ezzel visszakanyarodtunk a mondásunkhoz, s valamelyest igazat is adtunk neki.

Unaloműzésként temérdek ember old meg lexikális feladványokat vagy éppen logikai nehézségeket. Lexikálisan a sokszáz féle keresztrejtvény, míg logikai készséggel példának okáért a Sodoku, ami most elterjedt, hódít. Nem rossz, de követve egy "pattern"-t, elég könnyűvé válik, megszokottá. Ahogy Tifám is játszik a rublikkockával. Én ma másik játékot találtam az interneten. Eddig nem is tudtam róla, s visszagondolva - öregedésemmel a szenilitásom is erősödik - halvány lila gőzöm sincs, honnan kattintottam ide. Minden esetre megtetszett. Mi ez a játék? Nem nevezném semmilyen más néven, minthogy egy kemény rejtvénysor. Számolás, rengeteg keresgélés a neten, miegymás. Oh, ez is könnyen kezdődik, az első 2-3 feladvány nagyon egyszerű, de később valóban kemény dió lesz mind. Azaz majdnem mind. Aki eljut odáig, büszke lehet magára. Valahol olvastam, hogy ebben a játékban a 19 pálya az igazi vízválasztó. Én azt kell mondjam, másfél óra alatt eljutottam odáig, s tovább is léptem azon szinte azonnal. Igazi kihívás mindenkinek, aki belekezd. Kész vagy rá? Mennyire vagy jó ezekben a játékokban? Páromat kicsit letörte, hogy nem nagyon tudott mit kezdeni egy-egy kérdéssel, de valószínűleg ha elég időt adtam volna neki, megoldja őket. Ezen a téren kicsit jobb vagyok nála. Gyorsabban találom meg a dolgok nyitját.

Sokáig húztam az agyad a játékkal kapcsolatban? Gatyát felkötni, s katt ide!

Ne feledd, ez csak egy játék. Ha elakadsz, nem gond,fel a fejjel!

3 óra megfeszített gondolkodással 28 pályát teljesítettem, de most abbahagyom, mert már olyan vagyok, mint egy fej káposzta.

Holnap délután jön Tifa, vasárnap CarShow-ra megyünk Dortennel, s hétfőn megint munkábaállok. Azt kell mondjam, megint nem lesz egy szabadnapom sem. Rámférne pedig, azt hiszem. Nah, majd jövő hétvégétől, amikoris Tifának már alig lesz rám ideje az érettségi miatt. Ejj, de fiatal a hölgyem. :D Irigylem... A pociját. :P

Nah, még egy bő óra, s tekerek hazafele. Csak nem fagy be az ülepem. :D Hihi. :D

Áve!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr511054634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorthenas 2009.04.09. 16:10:48

Nos tesó...

Az általad ide belinkelt "fejtörő" számomra hatalmas csalódás! Egyáltalán nem ezt vártam, nem erre számítottam. Az, hogy irogassam át a linket meg guglizzak hogy ha már azt tudom, hogy egy pink floyd album képét látom, de hogy milyen számok voltak azon az albumon és hogy pont a birkát kell beírni következőnek, már az is fe*szott agyilag, de hogy mindenféle buziságot is telepítgessek, nos ott kiégett az agyamban a biztosíték :s

Sorry, de nekem nem jött be a dolog... :(

Dorthenas 2009.04.09. 16:12:54

@Dorthenas: kimaradt, hogy ebben azon felül, hogy puzzlezzak, nem sok logikát találtam így az első 5 pályán... legalábbis nem a hagyományos értelmemben.

Viszont itt egy kis feladat:

1, 2, 6, 42, 1806 -> mi a következő szám??? (Namonak nem ér, neki már mutattam!)

PraetoriaN 2009.04.09. 17:38:32

Imádok mellényúlni, lévén itt nincs "komment szerkesztése" opció, így akkor most nekem is két kommentbe kell írni amit egynek szántam.

Feladatnak két megoldása van. Egyiknek ez a megoldása. Másikat nem írom le, mert akkor már tényleg minden poént lelőnék :P Így csak a poén 25%át lövöm le :D
És igen, magam számoltam ki, lévén kb 4-5 hónapja szegezték nekem a kérdést először, de mostanság lesz nagy sláger lenni. :P Csak ezen a héten te vagy a harmadik aki nekemszegezi a dolgot :D

Dorthenas 2009.04.09. 19:00:05

Nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan jött ki neked ez a szép nagy szám, ugyanis az alapján a szabály szerint, ahogyan én ismerem (igen magamtól jöttem rá, szakközepes példa :D) ez nem helyes megoldás, úgyhogy várom a magyarázatot hozzá és a másik számot, ami szerinted megoldás még. :P

Dorthenas 2009.04.09. 19:01:40

@Dorthenas: Én meg egy ökörmajomállat vagyok :D Megkövetlek Preto ez a helyes megfejtés :D ettől függetlenül kíváncsi vagyok a másik elméletedre

PraetoriaN 2009.04.09. 19:17:09

A másik számolását 6tól tudod elkezdeni. Az összes eddig megadott számot összerakod egy számmá, majd ezt a számot megszorzod az utolsó két szám törtjével.

12*1/2=6
126*2/6 (avagy 1/3) = 42
satöbbi, végeredmény
126421806*42/1806 = 2940042 :)

Dorthenas 2009.04.10. 00:15:08

@PraetoriaN: Érdekes matematikai szabály, azonban jelen esetben egy számtani sorozatról van szó, melynél az ELSŐ számmal kezdődik a számolás és az sorozat szabályának már az első és a második számjegy között is igaznak KELL lennie. Sajnos Preto a te szabályod egy másik sorozat szabálya lehet :( Az eredeti sorozat szabálya, szorozd meg a legutolsó számot önmaga+1-gyel.

PraetoriaN 2009.04.10. 01:39:38

...vagy négyzeteld és add hozzá önmagát, én úgy csináltam.
süti beállítások módosítása