Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Péntek 13

2009.03.13. 15:31 | ZsiNor | 2 komment

Kedves olvasóm!

Péntek van, méghozzá 13-a. Miről lehet ilyenkor írni, mint a babonáról? Magyarázat képpen ez nem egyfajta bab, hanem valamilyen alapra helyezett félelmek összessége. Fekete macskák, repedések a betonban, létrák alatt elsétálás vagy akár a tükör összetörése mint bibliai csapásmérő eszközök ilyenkor az idegállapotainkra. Uram atyám, mit tettem? Hangzik fel mindenki fejében, mikor ezekre asszociál. Nem tettél te semmit, megy az élet magától!

Amíg bennünk van a félsz valamitől, az agyunk elhiteti velünk, h mindez meg is történik, de lássuk be, amiről nem tudsz, nem fáj. Ha nem tudod, milyen következményei vannak egy létra alatt való elsétálásnak, talán a büdös életben meg sem történik veled. Ugyanez igaz a Murphy törvényekre is. Attól, mert tartunk valamitől, még nem feltétlen fog megtörténni, de ha elhisszük, h meg is fog történni, valóban van esély, h megviccel minket a saját agyunk, s becsap a krach (lásd: agykontrol).

Ugyanezen téma igazság szerint a vallás. Azért, mert olyan helyre születtünk, ahol a katolikus egyház nincs jelen valamilyen formában, de tételezzük fel, h Isten mégis létezik, akkor azok egyből a pokolra kerülnek? Ugyan! Ez paradoxont képez, akármilyen lefedett is a vallás tematikai szempontból. Ha nem ismered el Istent, elkárhozol? Én nem ismerem el, de nem zárom ki a lehetőségét. Próbálok tisztán élni, de nem bántam meg egy bűnömet sem, mégsem hiszem, h ha létezik is, pokolra kerülök. Több okból is. Isten szeret minden lelket? No nem ezért. Egyszerűen nem ott van a helyem. Ismerj meg, ha tudni akarod, miért gondolom így, de ez a post máris annyi iszonyat jó filozófiai témát ölel fel, h gyakorlatilag sosem érek a végére, ha bármit is részletezni kezdek.

Legendák, mítoszok, vallási alapok keletkeztek megannyi ember tudatában már, s akárhogy is nézzük, nem csak az ősi vallások kapnak helyet a mai világunkban. Korlátok közé zárjuk magunkat, h rendet találjunk a világban, saját magunkat erőltetjük a világ más módon való szemlélésére. Emoció vs racionalitás. Melyik jobb? Egyik sem. A létezés kultusza a mértékletesség. Amennyi kell, mindig lesz mindenből. Magunk döntjük el, kinyúlunk-e érte vagy hagyjuk, más vigye el, de vica verse... Magunk döntjük el, megesszük e az egész tál spagettit vagy hagyunk másnak is?

Önmagunk becsapása lenne-e a babona vagy valóban van alapja? Érdekel is ez igazából valakit? Olyan kérdésre keresni a választ, ami körülöttünk van, mégsincs sehol? Érvek, ellenérvek sokasága nyomja az asztalomat, a tudatomat, s ha választanom kellene, csak zenesen mondanám az alábbit: "Ha csak egy lehetőséged van, hogy döntesz?". A világ a magunk útját állítja elénk, ez a mi karmánk, ez a mi életünk. Ezt kell nekünk végigjárnunk! Higyj, miben hinni AKARSZ, s ne abban, amit rád próbálnak erőltetni! A saját kezedet saját magad irányítod. Az életed a tied, a végső döntéseket mindig te hozod magad irányában, hát ne várd, h a sültgalamb a szádba repül! Aki hezitál, maszturbál!

Babona? Kell ez neked? Más mondja meg, h szerencsétlen leszel? Az utad előtted van, taposd ki!

Áve!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr491000202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsandi27 2009.03.14. 22:44:05

Gyorsan reagálnék 1-2 dologra.Vannak dolgok, nevezzük bűnöknek, amiket sajnos elkövettem másokkal, magammal szemben, de én meg is bántam.Persze, az hogy a döntéseim miatt vagyok ott vagy tartok ott ahol, az igaz.De attól még megbántam a "bűneim".Nem tudunk bűntelenül élni, hisz emberek vagyunk.Bármennyire is törekszünk a jóra, sokszor az alap 10 parancsolatból szeretnénk kevesebbet csinálni.Alkudozunk magunkkal, a világgal, s próbálunk nem kimenni a komfortzónánkból, hiszen az kellemes meleg.Ott biztonságban érezzük magunkat, s egy elég nagy elhatározás vagy probléma kell ahhoz, hogy ki is lépjünk belőle.Amíg valakinek nincsen bizonysága arról, hogy amit csinál, az életében igencsak pozitív segítségnek számít, addig valószínű a "korlátokat" betartandó, a szabadságában gátló elemnek fogja találni.DE!Nekem saját személyes bizonyságom van az én életemben történő pozitív változásokról, amióta n
apjaim részét képezi a vallás és az egyház.
Ha csak abból indulok ki, hogy egyáltalán nem iszom, nem dohányzom, nem kávézom lassan 4 éve, s ezek hatásaitól sem kell tartanom...már csak ez a pozitív hatás. Csoki függő azért még vagyok :) Persze...persze..ez csak egy döntés egyháztól, vallástól függetlenül, de rajtam jó irányba változtattak ezek a dolgok. Az Úr mindenkit ismer személy szerint, s mindenkit szeret valóban.Éppen ezért kapjuk problémáinkat és kihívásainkat, hogy azok által fejlődni tudjunk. Nem történik semmi ok nélkül. Tele van az életünk áldásokkal, de sokszor valamiért nem vesszük észre ezeket.Sokat tudnék beszélni ezzel a témával kapcsolatban..de majd inkább személyesen :)

Péntek 13-ról csak annyit, hogy nekem évek óta egy utálatos nap.Idén se volt ez másképp egyik sem.Próbálom tudatosan nem bevonzani a rosszat, de jön magától. Tegnap is rossz hírekkel kezdtem a napot...aztán beszorultam a liftbe, s a nap végén sikerült összetörnöm az egyik autónk visszapillantóttükrét .A "nagy hajóval" voltam a városban, s rosszul számítottam ki a távolságot...hát ez van..most 3 példányt látok a tükörben ha belenézek.Bár belőlem egy is elég!:)

Dorthenas 2009.03.15. 09:33:29

Nem vagyok babonás, mert balszerencsét hoz! - Ugye milyen érdekes mondás? :D

Sokat gondolkodtam, hogy mit is szólhatnék ehhez posthoz? Péntek 13, babona, vallás... A péntek 13 számomra egy ugyanolyan nap, mint bármelyik más, sőt ha összesítenem kellene, akkor eddig péntek 13.-án többször történt velem pozitívum, mint más napokon. Az is tény, hogy nem vagyok babonás, ha igaz lenne a fekete macska, akkor már nem is tudom hol tartanék, ugyanis a munkahelyem környékén rengeteg cica kószál és napi szinten megy át előttem az úttesten egy szép fekete példány! Egy szó mint száz, immunis vagyok ezekre a dolgokra, és igen jókat szoktam magamban szórakozni, amikor látom, hogy egyébként józan gondolkodású emberek hogyan viselkednek, ha megjelenik/bekövetkezik valamely babona főszereplője. És a Pénteki nap mely 13.ára esik? Sok érdekességet láttam az utcán melyeket akár ennek a napnak is be lehetne tudni.

Vallás? Most nem fogom ide beírni, azt a fogadalmamat, melyet pár évvel ezelőtt tettem magamnak és egy pár ismerősöm már hallhatott is tőlem. Tény, hogy nem vonom kétségbe, léteznek nálunk hatalmasabb erők, és ezeknek rengeteg neve van.

Az is tény, és ez vallásra, babonára egyaránt igaz, hogy az ember mióta leesett a fáról betegesen retteg mindentől ami ismeretlen számára. Fél, ha nem tudja mi miért történik körülötte, így elkezd elméleteket gyártani. Sokszor olyan vad dolgokat kapcsolnak össze, hogy egy kívülállónak nevethetnékje támad, viszont megnyugtatja őket a tudat, hogy már nem ismeretlen, mitől következik be ez vagy az. Én nem mondom azt, hogy ha egy fekete macska megy át az úton előtted és rádnéz, akkor az nem tud téged megátkozni, mert nem ismerem a világot behálózó erővonalak működését, de biztos, hogy azért bicsaklott ki a bokád, mert egy csori egérvadász megnézte ki az a colos alak aki előtt elmegy?

A vallásra is van tökéletes racionális magyarázat, és ez is egy emberi gyengeségből ered. Az emberek nagyon nem szeretik, ha dönteniük kell és a felelősség az övék a döntések után. Mi alapján hozzanak döntést, hogyan? Ezért szükségük van egy szabályrendszerre, ami alapján élhetnek egy olyan rendszerre, mely felette áll minden földi hatalomnak és így egységesen igaz a Föld bármely pontján. Ezért aztán kitalálták, hogy a nálunk nagyobb hatalmú lények szerint hogyan is kellene élni az életünket! Ha megfigyelsz több vallást, és tanulmányozod azok tanait, akkor érdekes következtetésre jutsz. Kisebb - nagyobb eltérésekkel, máshogy fogalmazva, de mind ugyanazt tanítja! (Eltekintve most az ellenvallásoktól, mert mint tudjuk az emberi faj nem egységes, mindig vannak akik nem fogadják el a köz akaratát, és nekik is kell valami ami alapján lázadhatnak.) Ha a vallások tanította elvek alapján élne mindenki, akkor egy szép és harmonikus világban élnénk, ahol minden mértékkel történik és soha semmitől nem kellene félnünk. Miért nem tesszük akkor?

Mert túl szép, hogy igaz legyen!
süti beállítások módosítása