Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Odakint havazik

2009.02.17. 10:35 | ZsiNor | 3 komment

Kedves olvasóm!

Te szereted figyelni az embereket körülötted, miközben utazol? Én kíváncsian lesem néha, ki milyen könyvet olvas, mivel próbálja elviselhetőbbé tenni az utazás fáradalmait. Manapság kevesen olvasnak. Kár. Igaz, egy-egy könyv ára meglehetősen borsos, mert míg a rövidebb regények/novellák ára alig 2000 Ft körül mozog, úgy a "normálisabb" - valóban szépirodalom - majd a duplája.

Szóval tömegközlekedés. Én nagyjából elégedett vagyok magyarország tömegközlekedésével. Ezalatt nem a BKV járatait értem, neeeeeeem. A MÁV ma kifejezetten előrelátóan cselekedett, hisz a havazás ellenére sem késtek a járművek számottevően. Szépen elhelyezkedtem a Monorról induló vonaton indulási idő előtt bő 5 perccel, levetve akkora fehérré avanzsálódott szövetkabátomat, s kényelmesen elhelyezkedve a 22-24(!!!!) fokra felfűtött vagonban. Kissé kidobott pénz szerintem ilyenkor ennyire felfűteni, pláne, mert mindenki melegen van öltözve. Nah, ez nem az én reszortom, hisz havi alig 18.000Ft Monor-Kőbánya bérlet ára. Lépjünk túl ezen a "túlzott" kényelmi biztosításon, s lássuk, mikor indul a vonat? Ahhha, 3 perccel később. Zakatol rendesen, semmi gond. Tökély. Kőbányán le, metróra át. Nincs tömve, de vagyunk egypáran, no para. Halad rendesen. És itt most elérkeztünk arra a pontra, ahol gond van. 103-as busz. Népliget-Kelenföldi pályaudvar. Jön. Nagyjából időben. Errefele mindig dugó van. Érthető. Azonban itt a végállomáson jól mérhető, kb mikor ment el az utolsó busz. Nevezetesen, az embereken milyen vastagon leledzik a hótakaró. Vicces egy látvány. Csüccs le. Büdös van, kosz van, s beesik a hó. Hurrá! Hiányzott a BKV. Méghogy vágyom vissza dolgozni? Hát hülye vagyok én? Nos, lehet, az vagyok. Pfujj. Indulás!

Ülök a 103-as buszon, mosolyogva figyelem a gépjárműveket, ki volt olyan serény, h letakarította mielőtt elindult vagy éppen kinek van garázsa. Ami vicces volt számomra, h egy platós dzsipp húzott el a busz mellett, s csak arra tudtam gondolni, h mennyire kihasználja a gépjárműve adottságait, hisz ilyen időben havat szállít. Jót kuncogtam magamban.

Etele út-Fehérvári út saroknál buszról le, Spuri a villamoshoz. Naná, h elhúz, miért is ne? Mindenhol latyak, s a havazás még mindig tart. A villit én már csak nagymama járatnak becézgetem, hisz mindig a valóban idősebb korosztály képviselteti magát rajta. Ellentétben a vidéki nagyikkal, ezekben sok kedvesség nincs az ismeretlenek iránt, erővel próbálnak előrébb törni vagy helyet foglalni maguknak. Egy nekem is jön, majd visszahuppan a székére, mertugyebár az rugalmas ütközés ezt írja elő neki, ha már nagyobb és erősebb testtel találkozik. Mindenki furán néz rá, aki ezek után még elkezd papolni, h a mai fiatalság milyen bunkó, hogy nem adjuk át a helyet. Kérdőn nézek rá, s lágy-, dallamos hangomon megkérdem tőle, h ugyan a jóisten minek áldotta meg szájjal, ha annyit képtelen kinyögni, h "elnézést"? Biztos észrevettem volna, ha megérint vagy megszólal, h szeretne elhaladni. Pesten sajna ilyen a többség. Lehet, én vagyok valóban bunkó, de szerintem ez elvárható emberi minimum.

Köszönet a BKV-nak, azért beértem dolgozni. 20 perces késéssel.

Áve!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr45948187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Namo 2009.02.17. 19:58:41

Hali!

Elöljáróban: fél fogalmam sincs, hogy mi a szokás, szabály a kommentezésre, szóval ha túl hosszú voltam, jelezd kérlek, és legközelebb tömörítek. :)

Azon a felvetéseden rötyögtem magamban egyet, hogy a platós dzsipp havat szállít. :) Végülis igaz. :) Nekem változó szokott lenni, hogy mikor figyelek a külvilágra, mikor nem. Amikor könyvet olvasok, akkor körém szűkül a képzelet zónája, azon belül csak én és a könyv vagyunk. Amúgy amikor csak zenét hallgatok, akkor szoktam bámészkodni, figyelni, és néha szintén mosolyogni. :) Még pár évvel ezelőtt megállapítottam, hogy milyen bambán tudnak kinézni az emberek a fejükből. Engem már kiskoromban megtanítottak, hogy csukjam be a számat... de ezek szerint rajtam kívül mindenki náthás. :D

A másik ami csak vicces az idővel és az utca emberével kapcsolatban, az, ahogyan begörnyednek sokan, a vállukat a fülükbe húzzák, mivel arra tellett anno, hogy trendi legyen a cucc ami rajta van, csak az időjárást nem védi ki vele. Ilyenkor zsebre dugott kézzel tipliznek ahogy a hótól, meg a lábuktól telik.

Végezetül a níp - igen í-vel - aki nem tudja a kultúrát a tömegközlekedésen. Történt, hogy utaztam a Batthyány tértől a Blahára a kettes metróval. Olvasok, állok az ajtóban, természetesen a távolabbiban. Felszáll két nő, és rámállnak olyan közel, hogy a könyvemet nem tudtam normálisan tartani. Mintha ott sem lettem volna. Két választás volt, vagy könyékkel csinálok helyet, vagy szép szóval. Én a szép szó mellett döntöttem. :)

ZsiNor · http://ursius.hu 2009.02.17. 20:07:32

Kedves Namo!

Nem tudom, hogy kerültél ide, a blogomhoz, de nagyon örülök. Elmésen és szépen fogalmaztál nagyon. Ne fogd vissza magad, nagyon jó a kommented, s egyáltalán nem tartottam hosszúnak. :D

Köszi szépen, h megosztottad velünk. :D

PraetoriaN 2009.02.19. 12:34:07

Jó estét elvtársak!

Hát, amit a bejegyzés vége felé mondtál vala barátom, sajnos teljes mértékben igaz... Amióta X év fölött ingyenes az utazás, én is állandóan azt látom hogy mamókák naphosszat csücsülnek a villamoson, elfoglalják az ülőhelyet azok elől akik munkából / suliból, vagy akár csak egész napos ügyintézéses rohangálásból jönnek haza... Valamint metró, (buszon, villamoson is látni ezt, de metrón a leggyakoribb) háhá, kedvencem. Felszáll a mami, előadja a kishalál nagyhalált, aztán amikor meglát egy ülőhelyet úgy spurizik hogy engem majdnem fellök...

Hogy én hogy utazom? Zenét hallgatva, bámészkodva leginkább. Szerencsére nekem nem kell attól tartani hogy "rámállnak", meg ilyesmi, mert tőlem leginkább félnek az emberek. Nem áldott meg az ég különösebben szép arcberendezéssel, úgyhogy ennél fogva a hétköznap vágandó átlagos, enyhén morcos arckifejezésem ezt váltja ki az emberekből. Ez a hatás csak fokozódott amióta úgy öltözködöm ahogy. Utcán nagy ívben kikerülnek, metrón gyakori hogy ezekben az "ülőfakkokban" hering style nyomorognak az emberek, de abba a fakkba amelyikben én ülök nem mer leülni senki, vagy maximum az átellenes végébe. Mert mint tudjuk, ha valamelyik itthon élő kisebbségre teszel valami általánosító megjegyzést, akkor "fújj előítéletes rasszista" vagy. De amikor egy magyar embert néznek neonácinak (legalábbis, csak erre tudok tippelni a fenti jelenség magyarázata képpen) csak azért mert terepmintás nadrág és bakancs van rajta, az tök elfogadott. :)

Daszvidannya ^_^
süti beállítások módosítása