Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Meditálás

2009.04.27. 17:23 | Tifa-chan | 7 komment

Kedves olvasóm!

Közeledik az érettségi, a nyáriszünet, és a körömrágás, hogy vajon kit hova vesznek fel egyetemre. Mai biciklizésem alkalmával, mikor éppen nem egy kátyút kerültem ki, vagy nem épp azon törtem a fejem, hogy meg kéne állni levegőért, azon töprengtem el, miért fúj folyton szembe a szél. Nem logikus az, hogy ha egyszer szembe fúj, akkor az úton visszafelé hátulról fog? De! Ez lenne a logikus! Ám a fizika összes törvényét megcáfolva drága jó Morphi barátunknak engedelmeskedve a szél folyton az ember arcába fúj megakadályozva ezzel a könnyű haladást.

Hogy honnan jött ez az iskolához? Mindjárt meglátod a párhuzamot! Hiszen az ember 12 évig köteles a padban rohadni, miközben a tanárok kényük-kedvükre szadizhatják, hiszen tanulni kell! Nagy nehezen elbukdácsolunk a 8. osztályig (ha az ember arra adja a fejét, hogy 4 osztályos gimiben folytatja szenvedését, ha már korábban felsőbb oktatásba megy, hát magára vessen), nagy nehezen bejutunk (vagy nem nehezen) egy gimibe vagy szakközépbe, kit hova húz a szíve, és újra kezdődik a kínzás. A nehéz középiskolai évek alatt az ember megtanulja, hogy van, amire érdemes magasról tenni, de van, amire ha teszel is muszáj megtanulnod, mert különben nem engednek ki ebből az intézményből soha a büdös életben. És mikor eljön az utolsó év, nem hisszük el, hogy komolyan kiszabadulunk innen. Igazából csak most, az utolsó két hétben érzem csak igazán az érettségi szorongatását, és még álmomban is pontszámokat számítgatok (legalábbis osztálytársaim közül sokan :D).

Hogy mégis hogy függ össze a tanulás és a biciklizés? Igen egyszerű, kérlek szépen! Hiszen sokszor úgy tűnik, hogy a tanárok a sok egyes kiosztással megnehezítik az előrejutásunkat az életben. Aztán magunkba verjük, hogy csak értünk teszik. De mikor még az utolsó évben is, a célegyenesben is minket rugdalnak, és kínoznak, hát az pontosan ugyanaz, mint az a szél, ami folyton az arcodba fújja a lehullott leveleket, és a bogarakat biciklizés közben. Igencsak bosszantó egy dolog.

De végre nemsokára vége, és itt az egyetem! Nagyon remélem, hogy tényleg úgy van, ahogy mondják, és az egyetem csupa móka és kacagás a ZH-k ellenére is.

Mindenkinek kívánom a mai napon, hogy küzdjön a maga szele ellen, és legyen ereje kitartani. A szél sem fúj örökké ;)

További szép napot! Bye-bye ^^

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr401089676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorthenas 2009.04.27. 18:50:43

OOOH az érettségi :)

Kemény készülésem volt ez ügyben :D Olyan buzgalommal álltam neki a történelem tételek kidolgozásának anno, hogy semmi másra nem maradt időm :P Még szerencse, hogy az Irodalom tételeknek elég volt 2 nap, hogy átolvassam őket, noh meg amúgy is imádtam ezeket a humán tárgyakat, nem is volt velük gondom :)

Természetesen azóta már rengeteget változott az érettségi is. Ahogyan észrevettem sokkal inkább a lexikalizmus (úristen, van ilyen szó egyáltalán?) felé vette az irányt a dolog, az egyéni gondolkodás meg ment a levesbe :S

A folytatásról is mondanék pár szót:

Az egyetem és a főiskola tényleg szép időszak. Bár Pesten kicsit másabb ez az élet is, mint vidéken (kevesebb a buli :P), de azért nem féltelek, jól lehet szórakozni ezekben az években.
ZH-k és követelmények... Erre van egy nagyon jó tanácsom. A félévek első hónapjában érdemes mindenre bemenni, még előadásokra is, hiszen akkor körvonalazódik, hogy milyen elvárások lesznek, aztán szépen lassan lehet egy picit (csak picit) lazsálni. Sajnos tapasztalatból tudom, hogy ha a ZH időszakra tartogatja az ember a tanulást, akkor 7-8 tantárgynál már nagyon durvává válik a számonkérési időszak és ugyanez igaz a vizsgaidőszakokra. Nekem akkor ment minden a legsimábban, amikor a következő elvet követtem: Hetente/kéthetente átnéztem, hogy mit vettünk addig. Noh nem tanulásféleképpen, csak átnézni. Aztán amikor tudtam, hogy jön a számonkérés, akkor minden este tanulgattam, szépen felosztva a dolgokat. Ilyenkor haladtam a legjobban és a teljesítményem is ekkor volt a legoptimálisabb.

Egy biztos, hogy életem legszebb 6 éve volt a 3,5 éves főiskola :P (igen ebből másfél csak a bulikról szólt, aztán egy év kellett, hogy utolérjem magam) szóval elmondhatom, hogy kiismertem a felsőoktatás rendszerét :D Nem vagyok ugyan büszke az elhanyagolt 1,5 évemre, de a végeredmény igazolt, úgyhogy összevetve mindennel csodálatos évek voltak, kívánok mindenkinek legalább ilyen boldog éveket :))

ZsiNor · http://ursius.hu 2009.04.27. 20:04:07

Dorten, legalább megtanultad, hogy a 3,5+1,5 az bizony 6. Ezt remélem, jól megtanultad. Egy életre. :D

Hasonló a postod, mint én írtam, kicsim. Örülök, h lassan súrlódunk egymáshoz. ^^ Teljesen megértettem, mit írtál, s nagyon tetszett. ^^

ZsiNor · http://ursius.hu 2009.04.27. 20:05:46

Eh, tudom, h volt ott egy +1 is, de szerintem a lemaradás behozása a 1,5-hez hozzácsapva lenne helyes. :D

Tifa-chan 2009.04.27. 20:06:30

Nagyon köszönöm kedves Dorten a tanácsaidat, és legjobb tudásom (na meg lelkierőm) szerint be is fogom őket tartani. Mindenképpen tanulságos volt számomra a segítséged. Köszönöm, hogy kommenteltél^^

Tifa-chan 2009.04.27. 20:08:12

Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült úgy írni, ahogy tényleg szerettem volna (ez sajnos nem mindig jön össze ^^"). Örülök, hogy tetszett kedvesem^^

Dorthenas 2009.04.27. 20:19:19

Igen ZsiNor :D Ezt a matematikai műveletet egy életre megjegyeztem :D 3,5 + 1,5 + 1 = 6 :D

Azt az egyet nem akartam hozzátenni ahhoz a másfélhez, mert az nem a bulájról szólt... az nagyon nem. De oda rakhatja mindenki ahova akarja :D

Tifa!

Ne aggódj azon, hogy hogyan sikerül kifejezned magad, erre mindig azt szoktam mondani, hogy az írói szabadságnak semmi sem szabhat határt ... hacsak nem a cenzúra :P

PraetoriaN 2009.04.28. 13:27:38

Ó az érettségi. ZsiNor te ezt már legalább 3x hallottad tőlem, sz'al ne olvatsd tovább. :D

Nem tartom magam zseninek (höhö, pont ellenkezőleg...), de megmondom őszintén, én sose értettem az utánam érettségiző évfolyamok azon tagjait, akik hónapokkal az érettségi előtt már ilyen napi 6-8-10-12 órát tanulnak az érettségire. (Milyen szép is amikor egy mondatban háromszor szerepel ugyanaz a szó, csak más variációkban... "Ülj le, egyes!"). Igazából engem a gimi valahol büszkeséggel tölt el, szerintem én csináltam a legjobban az osztályomból. 8 éven keresztül átlagomat tekintve az uccsó 5-ben voltam mindig (a 32-36 tagú osztályból), az érettségire való tanulásom ideje órákban (kevesebb mint 15) mérhető, szinte végig World of Warcraftoztam anno, emlékszem szegény anyám már szó szerint majdnem tépte a haját...Aztán nekem lett az egyik legjobb érettségim az osztályban. Ami kellett mind 5ös lett, ami nem az se lett rossz (3as). Akkor ott ki is jött belőlem a szadista énem, mert lévén annyi pontszámom lett hogy csont nélkül felvettek arra a helyre ahova beadtam a jelentkezésem, így szó szerint pofán röhögtem pár olyan osztálytársamat (főleg lányokat), akik ugye 8 évig folyamatosan lehülyéztek a rossz tanulmányi átlagom miatt, érettségi bizonyítvány kiosztása után meg ott nyekeregtek / sírdogáltak azon hogy nem fogják felvenni őket, vagy max csak a kínjukban, "használjuk ki a 3 helyet ha már annyit fizetünk" alapon 3.nak beírt Pityi Palkó pázsitszínező főiskola (vagy hasonló kaliberű hely) jelent.
Emlékszem anno egyszerűen lestunolt (csak hogy valami geek megjegyzés is legyen már) hogy matek érettségi első kérdése az volt, hogy "|7|= ?" (abszolútérték hét)... Még csak nem is -7, hogy cseles legyen... Esküszöm ezen a kérdésen agyaltam legtöbbet, hogy mi lehet a csapda, mert nem hittem el hogy egy ilyen 4-5.ben tanult dolgot beraknak érettségire... Noha mondjuk az egész matek érettségi olyan volt hogy akinek volt elég agya a függvénytábla használatához, az egy 4est össze tud szedni minimum... Töri szóbeli még viccesebb volt, olyan tételt húztam amiről még csak áttetsző gőzöm se volt (nemhogy halványlila, ugyan!), a kedves édes Tatárjárás... Namost, csak a tételhez adott források alapján összeblabláztam egy 3ast... Mai napig nem értem, hogy amikor elhangzott a "... és a Tatárok észak-keleten jöttek be, aztán dél-keleten távoztak az országból." mondatrész, miért nem küldtek vissza a helyemre karóval, röhögés közepette a tanárok...

Summa summarum, mint kommentem elején is említettem, messze nem tartom magam zseninek, de látva hogy én mit csináltam 8 évig (értsd szinte semmit nem tanultam), és mégis sikerült ezt összehoznom, valamint lévén azt hallottam (sok sok helyről), hogy azóta még egyszerűbb az érettségi, szerintem nagyképűség nélkül kijelenthetem hogy aki 8 évig normálisan tanul, aztán érettségi előtt pár hetet még úgy rágyúr a dologra, után nem képes mindenből minimum 4est összeszedni, az szellemi fogyatékos.

De úgy hallom ritka értelmes és intelligens leányzó vagy Tifa, szóval félre ne érts, nem riogatni akarlak. :)

Az hogy a fősulin hogy (nem) ment a dolog az már más sztori, de ha érdekel valakit azt is leírhatom. :D
süti beállítások módosítása