Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Bece-nevetség

2009.03.22. 20:59 | ZsiNor | 5 komment

Kedves olvasóm!

A mai naptól nem egyedűl írok a blogomba, hanem párom is csatlakozott hozzám, segít nekem emelni a színvonalát az amúgy kissé szegényes írásaimnak, ha másban nem is, de a fogalmazási, s helyesírási hibáimat eddig is ő javította, de mostmár szerkesztési, s írási joga is van, így nem kell várnia rám, h átírjam a sok-sok szösszenetet, melyet papír helyett digitálisra vetettem.

Hogy alakulnak manapság ki a becenevek? Kinek van saját fantáziája kitalálni ilyesmit, kik veszik fel a már amúgy olvasott, használt neveket, s kik azok, akikre nemes egyszerűséggel ráragasztanak valamit? Az enyém nem kérdéses, nem is utal nagy fantáziára, végülis csak a rendes nevem rövidítése, legalábbis a ZsiNor. A Venoxis-t nem sűrűn használom, csak egyetlen helyen, de ez nem más, mint egy troll-kígyó a WoW című ismert játékból. Fájdalmasan konstantáltam anno, miszerint a chat oldalon foglalt a rendes becenevem, így valamit választani kellett, s a WoWban használt fő karakterem első igazi ellenségének nevét választottam. A Venox Lewis-t a mai napig senki nem használta rám, s azt hittem, jó szóvicc lesz, de eddig senkit nem hallottam kacagni rajta. Fanyar humorral áldott meg a jóisten. Kacc-kacc. Lenox Lewis után szabadon. Haha. Miért nem röhög senki rajtam?

Ismerősi körömben vajmi keveset szólítok a keresztnevén, sokaknak talán nem is tudom a rendes nevét. Múltkor 30 percet gondolkodtam egy munkatársam rendes nevén. Ok, ok, Ádám, de milyen Ádám? CT, azt kész... De valahogy így nem adhattam be a főnöknek a jelentésem. Praetorian neve is megmaradt a fejemben, s főként csak Pretonak szólítjuk a társaságban, holott valamelyest tudjuk a keresztnevét. Ákos. Tudok én! Nagyon tudok. :D Dorten is Gábor, de ő legalább nem felvett egy nevet, hanem maga találta ki. Mégis, a beceneveink mennyire fedik valódi kilétünket? Praetorian valóban pretoriánus lenne, Dorten pedig a felvett nevével mennyire egyedi? Tifám mennyire hasonlít a Final Fantasy - Advent Children Tifájára? Külsőre is más, lelkileg is más, de a név nagyon passzol szívem hölgyére. Te is? Hosszú Lépés, Édeske, Picinocycica, Romee, Lemuria, Klostret, Rune, Claw, Nimlot, Enji, Quakerstate, St Martini, Eliza, Annyics, Surmi, Cybernaut, Scooner, CT, NEM, Hycker? Melyik mennyire egyedi? Kinek honnan született a neve? Van, ki a saját keresztnevét, vezetéknevét használta fel a becenévhez, de mégis valamelyest egyedibb, mintha azt mondanánk, Tibi, Klára (napirajz után szabadon).

Sokszor említették, hogy speciel rám a ZsiNor teljesen passzol, de kikre nem passzol a saját nevük? Volt munkatársam pl Geryke egy aranyos kissrác, ki ugyan 'majd korombeli, de mégis egy békés lelkü nyugodalmas kölök, s akárhogy próbáltam rápasszintani az általa felvett Gery^Devil nevet, nekem sehogy nem sikerűlt.

Úgy irigylem, ahogy valaki ki tud taláni egy egyedi nevet. Annyira, de annyira irigylem. Mitől cseng jól egy név valakinek a fejében, mitől válik valakire való egy név, s mi vezet rá minket, hogy azonosuljunk egy általunk választott ideológiával? Igen, egy név, egy ideológia. Agyunk tudatalatt feldolgozza ezt, s azonosul vele. Puszta sztereotípia lenne az egész, amivel saját magunkat verjük át? Mennyire van szerencsém a ZsiNor névvel? Mennyire alakíthatom magamnak a személyiségem? Mennyire tesz egy név szabaddá vagy zár éppen rabigába? Tanulmányok sora foglalkozik ezzel, de engem ez momentán nem érdekel. Társaságomban minden fajta ember megtalálható, s mindnek létezésének örülök. Individuumok vagyunk, tükrözze mindezt nevünk is! Eljön az idő, mikor talán nem is keresztnevünkkel adunk be felvételi kérelmet egy munkahelyre, hanem becenevünkkel. :D

Áve!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr871018819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nimlot 2009.03.23. 00:35:16

Szép gondolatokat vetettél fel a post végén.
Szerintem más ember lennék, ha nem a Nimlot nevet viselném, és így érzek másokkal kapcsolatban is.
Mindazon által nincs idegesítőbb, mint amikor képtelen vagy regisztrálni azzal a jól meg szokott és hozzád nőtt névvel, mert valakinek ugyan az tetszik meg. :)
Ezért is tartok ott, hogy lassan kéne találnom egy másik nevet. De az valóban illeni fog rám? Megváltoztat? Nem tudom. Garancia nincs arra, hogy más nem fogja használni, mert mindig van ember, akinek a másiké kell :)

PraetoriaN 2009.03.23. 00:59:31

Az én esetemben különösebben nem meghatározó. Voltam anno Psycho (hogy miért arra már magam se emlékszem), Winston (egy sajna már szétesett szentendrei haveri társaság ragasztotta rám, mert akkoriban egy piros alapon fehér Winston feliratú baseball sapkában járkáltam, elég sokáig rajtam volt ez a név), aztán Praetorian. Na ezt így félig rám is akasztották, félig "én néztem ki magamnak". Amikor ez a becenév lett az aktuális, még éppen "fénykoromat" éltem, foci, kosárlabda suliban ezerrel, mellette aktívan tenisz, és hobbiszinten gyúrás egy ismerősnél. Szóval mondjuk úgy elég jóerőben voltam akkoriban :D Plusz ugye már akkoris megvolt bennem a gamer, de noha sokan azt hiszik hogy az "Alien versus Predator" játékból szedtem a nevem, nem. Volt egy alig ismert, ámbátor nekem nagyon tetszetős RTS gamma, "Celtic Kings" névre hallgatott, Róma VS Gallok, klasszikus. Rómaiak legerősebb egysége a Praetorian volt, és megtetszettek a kommentek amiket lökött. :D Azóta meg így rajtam ragadt.

Szóval egy semmiből jött, egy rámragasztott, és egy "hibrid" név után elmondhatom hogy semmi jelentőssége nincs a személyiségemben a beceneveknek :P

Amúgy Nimlot, "cry me a river" ahogy mondani szokás, tudod milyen gyakori ez a név? Minden játékban hülye alternatívákat kell kitalálnom...
Call of Duty 4-5 = _PraetoriaN_
Dawn of War 2 = IIPraetoriaNII
EVE online = xxPraetoriaNxx
És még sorolhatnám :D

Nimlot 2009.03.23. 13:58:02

@PraetoriaN: El tudom képzelni :D de azért ezen nem is csodálkozok. Az a fene nagy baj van ezzel h ha több varit kell kitalálnod akkor egy idő után elfelejted h hol melyiket használtad
Nimlot18, NimlotR, Nimlot_
Nekem ez az egyetlen tartós "becenevem" van, amit a Pharaoh nevű játékból néztem ki. Az egyik választható családnév volt. A játékkal kb 2-3 órát jáccottam :D

Dorthenas 2009.03.23. 15:02:26

Egyértelműen érdekes téma! Egészen addig, míg ZsiNorral meg nem ismerkedtem, nem volt becenevem, aztán jött, hogy mi lenne ha? Ha már lesz, akkor valami egyedit kellene kitalálni. "Dorten" számomra jól hangzik és nem jelent semmit, legalábbis nem tudok róla. Gondolkodtam, hogy mi legyen és a betűk összeálltak egy szóvá. Később meglepődve tapasztaltam, hogy a M.A.G.U.S szerepjáték mintakalandjában Dortennek hívták a tűzvarázslót... E mellett azért még pár nick kialakult nálam, a másik kedvenc sokáig a "Corwin" volt. Meglepődve tapasztaltam egy idő után, hogy egy Shadowrun könyvben volt egy Corwin nevű rossziú, kinek ""... az utolsó dolog ami átvillant az agyán a heréi voltak ..."
A "Ranger" nem csoda hogy sok helyen előfordult, nem is használtam sokat, talán csak egy karakterem neveként.

A főiskolás éveim alatt még rám ragadt 2 becenév: Gaben, ami meglepő a Gáborból adódóan - Üvegtigris és Reviczky powaaa -, a másik a "Jaffa". Ez még véletlenül sem a narancs ízű szörp után, hanem a Csillagkapu sorozatból, mert a cimborák láttak hasonlóságot köztem és az adott sorozat elitkatonái között...

Milyen érdekes, hogy két teljesen véletlenül választott nevem, amiből az egyik TELJESEN kitalált, másnak máshol is eszébe jut és használja. Véletlen? Nem hiszem, egyszerűen csak gondolj bele, hogy mennyi betűből is lehet kombinálni és hányan élünk a Földön. Az arányok még kisebbek, ha a 26 karakteres angol ABC-t vesszük alapul. Simán elképzelhető, hogy ha a föld minden emberének egy adott pillanatban azt mondanánk találj ki egy szót, akkor az eredményeket összesítve nagyon sok hasonlóságot és szerintem pár egyezést is tapasztalnánk. Miért? Mert lehet, hogy egyéniségek vagyunk, de emberek. És mint olyan, valamiképpen hasonlóak, sőt, ha az ösztönökig lecsupaszítod az embert, akkor csak egy érdekes kinézetű állatot kapsz. Innentől meg azt hiszem nem kell magyarázni... :D

Szóval néha már én sem tudom, mi áll közelebb a szívemhez. "Dorten"-t használom legrégebb óta, "Gaben" vagyok minden kedves kecskeméti/főiskolás ismerősömnek (tetszik is) és "Corwin dhi'Sallanas" néven alkotom verseimet, novelláimat. Ki vagyok én? Mindegyik? Egyik sem? Nos azt hiszem, hogy kicsit mindegyik és kicsit mindegyik néven más. Igen is meghatároz téged a neved, már csak abba gondolj bele, hogy a szuperhősök is 2 néven működnek ;)

Arról nem is beszélve, hogy több okkult tan szerint is, minden teremtett lény rendelkezik egy úgynevezett "igaz név" - vel. Aki ismeri másnak ezt az "igaz nevét" az hatalmat nyer a másik lelke felett ... Még jó, hogy nem tudom mi az igaz nevem ... Bár a tiédet most már igen ... ;)

Üdvözletel:
Dorten/Gaben/Corwin (dhi'Sallanas) :D

Evil True 2009.03.23. 21:07:19

Olvasom a kommenteket és nézek nagyot, én mennyire szegény ember vagyok, rám nem aggatott senki semmit, (még ennyire sem méltatnak). Egyszerűen mindenki, Robinak hív. o' lol.
Evil True, mint olyan egy Necromacer karakterem neve, egyébként egy fantasy név generátorból származik. Elvileg így hívnának a LOTR világában.:)
De a szerepjátékos haverokon kívül senki nem hív így,
Sőt ők is a karim emlegetésére használják csak.
Na mind 1, ha már itt tartunk lehetne a nevem NoName Robi is:D.
süti beállítások módosítása