Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez van most srácok. Ezt LEHET szeretni. Divat az anime. 'majd 10 éve néztem meg a Ghost In The She... (2009.05.21. 08:19) Anime/SakuraCon 2009
  • Utolsó 20

Greenpeace

Nincs megjeleníthető elem

Akiknek az oldalait ajánlom:




Szösszenetek

Mindenünk gázos- és kevésbé fájdalmas, de megterhelő ám mégis boldog napjaim skicce, szenvedéseim foka. :D

Friss topikok

  • Dorthenas: Édes drága Barátom! Nagyon szívesen vennénk, ha megosztanád velünk legfrissebb tapasztalataidat! :) (2009.09.04. 11:59) Munkakeresés és azon viszontagságai
  • Nimlot: Eddig 3-féle magyarázatot hallottam a jobbikra 1.: Krisztina indítása, aki még ha egy idegesítő sz... (2009.06.14. 17:47) Már a jövő sem a régi
  • PraetoriaN: Nah ja, mádzsár tömegközlekedés ilyen téren is pova. Emlékszem amikor még kijártam Szentendrére he... (2009.05.25. 12:48) Tenger... izé... Dunapart
  • PraetoriaN: @Dorthenas: Ilyen témában nekem az a kedvencem a dologgal kapcsolatban (ez mindigis zavart, de ann... (2009.05.21. 15:58) Anime/SakuraCon 2009
  • ZsiNor: Ez is egy játék. Kinek bejön, kinek nem. Nem szégyenlem, hogy kipróbálom, s még 1 napig tart a var... (2009.05.21. 08:13) Szimulált élet

Linkblog


Statisztikák

2009.02.20. 11:19 | ZsiNor | 6 komment

Kedves olvasóm!

Tegnap este egy laza sör társaságában egy normális beszélgetés közepette Dorten barátom fényt derített miniszterelnökünk nagyon okos kijelentésére, miszerint, aki évi 3 millió bruttót keres, az már a felső 10.000 tagjaként is számontartható. Ez azóta, mióta mondta, nem hagy nyugodni. Ugyan, ennek a kijelentésnek nem néztem utána, de átnyálaztam néhány statisztikai adatot. Mit is? Főleg a területenkénti átlagkerestre vonatkozó kimutatásokat. Az, h az adatok egymástól eléggé eltérnek, csak egy dolog, node mindenhol az átlagkeresetet NETTÓ 150-160 ezer forint körül mozog. Ez tök jó, de mennyire is igaz?

Számoljunk... Ha 160 nettót keresel, 50%-os adóban vagy, ami azt jelenti, h kb 300 a bruttó kereseted. Durva számítások, ne feledjük. Namármost, ha ez így van, akkor az éves bruttód 3.600.000. Jól hangzik, ugye? Nettóban már messze nem ilyen fényes a helyzet, de ha ennyit keresel, már élhetsz. Nem jól, de élhetsz. Élhetsz, mert a felső 10.000 tagja vagy. Ez egy kész vicc.

Ámde... Komolyan az országban 10.000 ember van összesen, ki 160 nettó felett keres? Na ne! Nővérem az OTP könyvelésén 140-et keres, anyámék 120-130-as nyugdíjja, közel a felsőkategóriát képviselnénk? Akkor miért csak vergődünk hónapról hónapra? Hogy a fenébe állapították meg a létminimumot?

Scoonerrel éppen ezt számolgattuk egy cigivel korábban, miszerint ha adva van egy pár, akik 100.000 Ft-t hoznak havonta haza tisztán, hogy is élnek meg? Mondjuk adjunk nekik egy 35nm-es lakást, nyári időszakot, s kezdjünk összeadni ezt-azt... Havi 40 a rezsi, marad 60, ebből lejön az utazás illetve a kötelező öltözködési alap meg ilyesmi... Jó összeget mondok, ha havi 50 marad ételre, italra egy hónapban. Leszámolva per kopf ez az összeg egy hónapban 25.000. Nincs napi egy ezresed a teljes étkezésre. Gratulálok! Ajándékot nem tudtok egymásnak venni, két várossal arrébb már két napi étkezési összeg az utazási pénz.

Igenám, de ugye miért féltenénk a létminimumosokat, hisz az átlag 160-at keres! 3 millió aktív keresőképes állampolgárból 8%-os munkanélküliség mellett azt jelenti, h 2.760.000 dolgozó- vagy eltartott polgár van. De akár felezzük is meg ezt a számot, mert van, kik börtönben vannak, kik segélyen vagy éppen csak kap összeget, ami után adózik. Namármost az számít keresőnek, ki fizeti az adót vagy a minimum esetében nyílván van tartva. Számoljunk 1.500.000 dolgozó állampolgárral (ugye milyen kevés a 10.000.000 lakoshoz képest?) ebből 10.000 160 nettó vagy jobb keresetű személy van, akkor mennyit keres az 1.490.000 személy? Engem pont ennek a számú léleknek az átlagkeresetére volnék kíváncsi.

Csak én látom a paradoxont vagy esetleg a számításaim helytelenek? Nem tudom, mi az igazság, de azt tudom, h akárhogy nézem, havi 120.000 alatt csak sínylődni lehet. Ahhoz, h éhenhaljunk, jól keresünk, de hogy jóllakjunk, keveset.

Áve!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsinor.blog.hu/api/trackback/id/tr56954493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PraetoriaN 2009.02.20. 12:46:07

Hát, elnézve hogy milyen "sok" munkalehetőség van, illetve hogy milyen "jól" fizetnek, ez tényleg így van...

Dehát, tudod, van egy mondás. Minden országnak / népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel.

Dorthenas 2009.02.20. 12:59:41

Havi 100ból nem tudsz normálisan élni csak nyomorogni ez TÉNY! Sőt lassan már az is kérdéses, hogy egyedül egy átlag ember egy átlag fizuból meg tud e lenni. Persze azért ezekhez a számolásokhoz még rengeteg mindent figyelembe kell venni. Hol laksz? Milyen házban/lakásban? stb.

Prae!
Sajnos már annyira de annyira messze vagyunk attól, hogy a jelenlegi helyzetet egy az egyben egyetlen kormányra fogjuk, hogy nagyon. A mostani helyzet kialakulása nem 4 és nem is 8 évvel ezelőtt kezdődött. Hanem legalább 16 éve megy a szopás és édes mindegy, hogy mindeközben ki fogta a kormányt. Sajnos ahhoz, hogy itt változás legyen, az kell, mint északi szomszédunknál, ahol a NÉP fogta és leváltotta a komplett kormányzati apparátust. Ismétlem a NÉP fogott össze és TELJES KÖRŰ váltás történt. Amíg idehaza nem jutunk el egy olyan szintre, hogy már mindenkinek szar, addig nem is lehet arra gondolni, hogy a NÉP összefogjon. Sajnos ilyen a MAGYAR ember. Hiába van 5-10-100 olyan akik érzik/tudják, hogy nem jó ez így, megfolytja őket a birkák milliós serege. Még ha többször 100an is akarják ugyanazt, akkor sem képesek az összefogásra. És ez nem csak állami szinten megy így, hanem -országoshoz képest- kisebb közösségekben is ez van.
Lehet ezeken a dolgokon el kellene gondolkodnia pár embernek, mielőtt újra "hullámokat vet a tenger", mert a történelmünk megmutatta már nem egyszer és nem kétszer, hogy egy ideig nyelünk, aztán ütünk nem kicsit de sokat! Ezt nem kellene megvárni, mert akkor megint cudar egy világ lesz....

ZsiNor · http://ursius.hu 2009.02.20. 15:23:40

Nagyon elvonatkoztattok a témától. Nem a munkanélküliséget szapulom, hanem az abszolút össze-visszaságot. Komplett kaoticizmus van.

Dorthenas 2009.02.20. 15:26:33

Hm.. én egy szót sem említettem a munkanélküliségről :D

Namo 2009.02.20. 17:19:25

Több dolog is eszembe jutott. Tény, egyet értek azzal, hogy aránytalanul alacsony a fizetés az átlagos munkakörökben, bár a nettó 150 szerintem egy embernek elég kellene, hogy legyen. Mert igen, mindenki, ha elkezd számolgatni, hogy erre, meg arra elmegy a pénz, valóban el lehet tapsolni a stekszt anélkül, hogy pl ettél volna. De amit szerintem kevesen tudnak belőni, az az, hogy milyen életszínvonalat akarnak maguknak? Illetve belőni be tudja. Csak rossz szintre. Ugyanis lehet spórolni apró dolgokkal a mindennapokban amik meghálálják később. Nyilván a kicsiből nem lehet spórolni, és nem is azt mondom, hogy kutyaropin kell tengődni, de szerintem igenis probléma, hogy az emberek elvárják, hogy így meg úgy akarnak élni, és ha nincs hozzá lehetőség, nem tudnak igazodni.

Hangsúlyozom, igencsak borsos az utazás ára, és gyakorlatilag mindené, a fizetésekhez képest, nem is vitatom. Csak azért el lehet úgy evezni, hogy ne halj éhen. Igen, jöhet a kérdés, hogy de milyen állapot az, hogy csak erre van lehetőség és nem jobbra? Ez az ami miatt a politikai medrekbe nem evezek. Nem értek hozzá, nem látom át.

Másik dolog, hogy azért a statisztika is elég érdekes dolog. Lehet mindent átlagolni, és abból következtetéseket levonni, de a valóság azért ennél árnyaltabb. Körülbelül mint az IQ teszt. Persze, értem én, hogy másból nem tudunk levonni konkluziót, csak a számokból.

Az, hogy akik az 1490ezer maradékba tartoznak, milyen eloszlással, átlaggal keresnek??? Jó kérdés.

A fent elmondottakhoz azért hozzáfűzöm még, hogy én elég régóta csak diák oldalról látom a dolgokat, és nekem jóval kedvezményesebb volt eddig minden, mint a dolgozó felnőtteknek. Volt egy fél év amikor én is dolgoztam, adóztam - bocsánat, máskor is dolgoztam, akkor is adóztam :) - "felnőttként", nem diákmunkában. Havi 90nettót kaptam kerekítve. Kajára költöttem, utazásra, haza is adtam valamennyit, de nem éreztem kevésnek. Ahhoz képest h munkatársaim 260nettót kaptak. :D

De mondom tény, hogy nem versenyképesek a mai fizetések. Mi lenne a megoldás? Okos emberek gyertek elő!!! :)

PraetoriaN 2009.02.20. 18:53:35

@ZsiNor: Káosz? Hol? Eléggé egyértelműen tisztán világos hogy mekkora gecinagy szopás van. Magyarország ott tart hogy havi (kerekítve, durván) 530 eurós nettó keresettel a felső 10.000ben vagy. Gratulálok. Tőlunk nyugatra egy diág megkeres havonta ennyit a Mekiben kb. Persze ez most túlzás kicsit (legalábbis remélem...), de értitek mire akarok kilyukadni.
süti beállítások módosítása